Een boer met kiespijn lacht niet

Pagina: 1

Auteur Bericht
Lid
Afgelopen April hebben mijn vriendin en ik een Mercedes A160 gekocht voor € 1500,00 (excl.. apk en rijklaarmaakkosten) bij dit bedrijf. Na 2 weken kregen we problemen met de startmotor. Na het vervangen van de (goede) startmotor (€ 250,00) begon bij thuiskomst meteen de volgende ellende.

De stuurhoeksensor bleek kapot en de auto rijd in noodloop (max. 50 km/h). De auto heeft dik een maand bij A.C.C. gestaan en er is ''geprobeerd'' de auto te repareren. Echter na een paar weken geen succes. Na veel gedoe de auto dus meegenomen en uiteindelijk laten nakijken bij diverse garages en uiteindelijk bij een officiële Mercedes dealer. Wat blijkt, door onkunde en grof geweld is zowel de stuurkolom als de complete elektronica naar zijn grootjes. Het laten repareren van de auto kost tussen de € 1500 en € 3000 euro (afhankelijk van de arbeid en onvoorziene problemen). Voor deze totale kosten hadden wij een 4-6 jaar jongere auto kunnen kopen met een stuk minder gedoe. Nu zitten we dus nog steeds met een ondeugdelijke auto.

Al met al zijn wij dus zeer ontevreden over A.C.C. Overveen en raden wij andere aan elders te kopen.
Administrator
Goedemiddag,

Ik vind deze recensie wel bijzonder.

U heeft na een uitgebreide proefrit een Mercedes A160 gekocht van 2002 met origineel 129.000km voor slechts 1.500 Euro. Ik heb de auto zelf aan jullie verkocht en we hebben tijdens de verkoop nog besproken dat je beter een duurdere, jongere auto kan kopen, en dat er geen garantie kan worden gegeven op oude auto´s van rond de 1.000 Euro. U zei dat u dat "natuurlijk" begreep en dat het om een "oefen-auto" zou gaan, voor een beginnende bestuurder. Helaas was niet te voorspellen dat hij 2 weken later stuk zou gaan.

Het siert u niet dat u het halve verhaal achterwege laat.

U belde mij op dat UW DEALER zei dat de startmotor stuk was. U had via Winparts een startmotor gekocht en meegeleverd. Wij hebben toen op uw aangeven de startmotor voor u vervangen met de startmotor die u ons leverde. U heeft voor deze reparatie inderdaad in totaal 250 Euro betaald, terwijl we de motor eruit hebben moeten halen om de startmotor te kunnen vervangen. Bij een A-Klasse van dit bouwjaar is het een gigantische klus!

Uitgaande van de expertise van UW DEALER hebben wij de startmotor vervangen met de nieuwe startmotor die U zelf aanleverde!

Na de montage van UW STARTMOTOR begon het gezeur inderdaad. Dit kwam voornamelijk omdat u een verkeerde startmotor heeft aangeleverd. Het bleek namelijk zo te zijn dat uw startmotor geen CANBUS startmotor was. U heeft de auto weer bij ons neergezet. Ik heb UW VERKEERDE STARTMOTOR laten demonteren en aan u teruggestuurd, zodat u uw geld terug kon krijgen van Winparts. Daarna heb ik de juiste CANBAS startmotor gekocht voor bijna 300 Euro en deze laten monteren. De CANBUS storing en het startprobleem waren daarmee opgelost, maar de auto bleef in de noodloop schieten. De stuurhoeksensor bleek stuk te zijn. Wij hebben een gebruikte stuurhoeksensor gekocht voor 100 Euro en laten monteren. Toen waren alle storingen eruit, maar piepte het stuur als het stuur werd gedraaid. Kortom, de gebruikte stuurhoeksensor bleek te kraken (plastic op plastic dat langs elkaar wreef).

Al met al heeft de repartie inderdaad 3 of 4 weken geduurd, omdat we naar het juiste type stuurhoeksensor opzoek waren. Na de piepende sensor hebben we nog 2 andere gebruikte sensoren gemonteerd, maar dit werkte niet. CONCLUSIE: er moest gewoon een nieuwe stuurhoeksensor worden gemonteerd, het liefst door de dealer.

Kosten hiervan zijn geen 1.500 (laat staan 3.000), maar ongeveer 600 Euro. Om u tegemoet te komen in deze kosten HEEFT U NIETS BETAALD VOOR DE CANBUS STARTMOTOR (300), NOCH VOOR DE TWEEDE KEER MONTAGE (250), NOCH VOOR DE GEBRUIKTE STUURHOEKSENSOR (100). 300+250+100=650 EURO, ofwel: ik heb u precies bespaard wat het bij de dealer zou moeten kosten!

We weten zeker dat u alleen de stuurhoeksensor hoeft te vervangen om het probleem op te lossen, want u heeft zelf ook gezien dat daarmee alle storingen waren opgelost. Deze kost nieuw 600 Euro en het is 30 minuten werk om het te monteren. Het geld wat ik u bespaard heb door de startmotor dus uiteindelijk GRATIS voor u te vervangen zou daar tegenover moeten staan. Als uw dealer zegt dat het tussen de 1.500 en 3.000 kost om te maken denk ik eerder dat zij oneerlijk zijn. Hoe kunnen ze nou een schatting geven waar 100% tussen zit?

Na al ons "goede" contact, en onze afspraak dat ik de nieuwe (juiste) startmotor wel zou betalen en niks zou rekenen voor de montage, vind ik het heel bijzonder dat u deze houding aanneemt. Wat ons betreft is de stuurhoeksensor stuk gegaan door de verkeerde startmotor te monteren. Aangezien u zelf deze heeft aangeleverd zou het u sieren om hand in eigen boezem te steken. Daarnaast, een 2006 Mercedes A160 met 129.000km (4 jaar jonger dan die van u) is echt niet te koop voor 3000 Euro (1500 meer dan u heeft betaald), dus ook die gedachte slaat kant nog wal.

Achteraf had ik beter niets voor u kunnen doen, zoals andere autohandelaren in deze prijsklasse. Dat had mij dus 650 Euro bespaard, en dan had ik waarschijnlijk dezelfde recensie gekregen van u.

Groot geworden door in prijs klein te blijven

Pagina: 1

ACC Overveen BV » Ontevreden » Een boer met kiespijn lacht niet

ACC Overveen BV wordt aangedreven door UseBB 1 Forumsoftware