On vakkundige Reparatie

Pagina: 1

Auteur Bericht
Lid
Op 2 maart hebben we een peugeot 5008 diesel uit 2010 gekocht voor €8950 bij ACC Overveen en €350 betaald voor wat extra's zoals 3 maanden motor garantie. Overveen zit in Badhoevedorp en zelf woon ik in Eindhoven.
Omdat met naar huis rijden de auto niet erg doortrok heb ik een afspraak gemaakt met mijn garage voor een grote beurt, ik dacht dat het misschien aan de filters lag. Mijn garage heeft een diagnose gemaakt en nu bleek dat de turbo kapot is. ik met Overveen gebeld en die zeggen dat de diagnose bij mijn garage geen optie is en dat ik dit bij hun moet laten doen. Het is sowieso al een slechte zaak als er een auto van bijna €9000 wordt verkocht met een defecte turbo. Ik woon in Eindhoven en het is niet niks om even op en neer te rijden naar Badhoevedorp voor een diagnose, maar dit was niet ter sprake bij hun. Hun bedoeling was om daar heen te rijden, de diagnose te maken en dan een afspraak te maken voor de reparatie. Voor de reparatie moet ik hem dan brengen, zelf vervoer terug regelen(trein) en dan later in de week weer op te halen, weer zelf vervoer regelen. Ik wilde dat mijn garage door de telefoon kon uitleggen wat er aan de hand was maar daar wilde ze bij Overveen niks van weten. De diagnose wordt gemaakt met een uitleescomputer en die is bij iedereen gelijk dus waarom moeilijk doen, maakt voor mij een rit naar Badhoevedorp overbodig. Ook ben ik bang dat als ik nu naar ACC Overveen toe ga dat ik te horen krijg dat omdat ik elders een diagnose heb gemaakt de garantie is vervallen en dat ik het zelf moet gaan betalen.
Administrator
Hoi Peer,

Ik lees net pas uw klacht. Jammer dat u niet langs bent gekomen! We hebben net al even telefonisch onderhoud gepleegd, waarin ik u in ieder geval een financiële tegemoetkoming heb beloofd.

Als de telefoniste zegt dat u langs moet komen voor een diagnose, dan is dit een standaard antwoord. Natuurlijk begrijp ik dat u uit Eindhoven komt, waardoor u niet op-en-neer kan rijden. Kortom, u had de auto na de diagnose direct achter moeten laten...

Zoals al zei vind ik het jammer dat u niet langs bent gekomen. Dat u de auto ergens anders heeft laten uitlezen is natuurlijk prima. Het is alleen niet de bedoeling dat u hem dan ook ergens anders laat repareren... Voor zover bij ons bekend reed deze auto goed, en er brandde geen lampjes. De auto is zelfs nog bij een onafhankelijk bedrijf gekeurd en uitgelezen (voor de APK) en ook daar zijn geen gekke dingen naar voren gekomen. De auto had dus hoe dan ook bij ons moeten worden teruggebracht, rijdend of op transport.

Natuurlijk zegt de telefoniste dat we eerst een diagnose moeten laten maken, maar dat betekent toch niet dat we u niet willen helpen?! Andere garages hebben het wel vaker aan het verkeerde eind gehad, en daarnaast rekenen andere garages geld voor uitlezen, terwijl wij dit gratis voor u doen. Aangezien wij geen onderdelen willen bestellen die we achteraf niet nodig blijken te hebben, ondernemen we pas actie nadat we de diagnose zelf bevestigd hebben. Dit lijkt me toch ook normaal?

In de toekomst hoop ik dat u gewoon naar ons toe komt als er iets mis is. U moet ons natuurlijk wel de kans geven om te helpen, en niet uit uzelf aannemen dat we u niet willen helpen. U heeft de auto nu elders laten maken, zonder dit te overleggen... Ik ga u een deel van de schade vergoeden, maar in de toekomst moeten we het echt anders doen moet elkaar, dan via dit forum! De telefoon communiceert een stuk makkelijker.

We houden contact, zoals we zojuist hebben afgesproken!

Met vriendelijke groet,
Adam

Groot geworden door in prijs klein te blijven

Pagina: 1

ACC Overveen BV » Ontevreden » On vakkundige Reparatie

ACC Overveen BV wordt aangedreven door UseBB 1 Forumsoftware